Twój zakres obowiązków:
- Dekretowanie i księgowanie dokumentów oraz ich weryfikacja pod względem rachunkowym i podatkowym
- Analiza i bieżąca kontrola zapisów księgowych; potwierdzanie i uzgadnianie sald z kontrahentami
- Księgowanie wyciągów bankowych
- Księgowanie i wyliczanie rezerw oraz rozliczeń międzyokresowych kosztów
- Udział w przygotowaniu zgodnie z obowiązującymi przepisami sprawozdań finansowych, deklaracji podatkowych, plików JPK i innych informacji na potrzeby wewnętrzne i zewnętrze (NBP, GUS, banki)
- Udział w czynnościach związanych z zamknięciem miesiąca i roku
- Aktywne uczestniczenie w pracach związanych z badaniem sprawozdań finansowych przez biegłych rewidentów
- Przygotowywanie danych i zestawień do comiesięcznych raportów grupowych i controllingowych
- Przygotowywanie dokumentów niezbędnych podczas przeprowadzanych w spółce kontroli przez US, inne instytucje oraz kontrolerów wewnętrznych, w zakresie wykonywanych obowiązków
- Współpraca przy aktualizacji procedur i instrukcji księgowych
- Optymalizacja procesów księgowych, obiegu dokumentów